sobota, 29 czerwca 2024

Recenzja przewodnika Wenecja wydawnictwa terramare

 


Wenecja jest dla mnie jak przyjaciółka. Choć czasem długo się nie widzimy, zawsze wita mnie z otwartymi ramionami. Mam nadzieję, że również przed Tobą odsłoni swoje tajemnice ! 

Wielu pięknych momentów w wyjątkowym mieście” 


Dedykacja, którą opatrzyła zamówiony przeze mnie egzemplarz Marta Lasoty @martauczywloskiego, autorka przewodnika o Wenecji, to miły gest/ questo davvero un bel gęsto, grazie.  💕


I znów zamówiłam kolejną książkę o Wenecji. Ten stan orbitowania moich myśli i zainteresowań  wokół Wenecji wynika z nienasycenia, niezaspokojonego głód na uwodzicielskie piękno tego wyjątkowego miasta. Owładnięta Wenecją studiuję przewodniki, ale i tak najbardziej lubię doświadczać Wenecji bezpośrednio, błądzić po labiryncie maleńkich uliczek poprzecinanych  wąskimi kanałami, nie wiedzieć na jaki placyk czy dziedziniec zaprowadzą.          


Pierwszy raz dotarłam tu na początku lat 90 ubiegłego wieku z wycieczką dzieci chorujących na celiakię, mój syn nie tolerował glutenu. Przyjechałam z szarości peerelu i dokładnie pamiętam, jak ogromne wrażenie zrobił na mnie połyskujący luksus Wenecji. Porażały barwami freski na fasadzie Bazyliki św. Marka, oślepiały  błyszczące w słońcu kopuły, mrużyłam oczy nieprzywykłe do oglądania takiego  ogromu olśniewających arcydzieł. Na pamiątkę kupiłam wtedy albumowe wydanie przewodnika. Potem, kiedy Wenecja była już tylko zamglonym wspomnieniem, piękne fotografie przenosiły do odwiedzanych miejsc. Nigdy nie myślałam, że będę budować życie moje od nowa we Włoszech i że podróż do Wenecji będzie trwała zaledwie dwie godziny drogi.       

   

Od tamtego czasu kilkanaście razy odwiedziłam Wenecję, kolekcja książek o Wenecji powiększyła się znacznie. Teraz dołączył najnowszy przewodnik  wydawnictwa Expressmap z serii przewodników terramare pt. „Wenecja” autorstwa Marty Lasoty.  


Trzymam w ręku książkę starannie edytorsko wydaną: barwna okładka, kredowy papier, bogactwo ilustracji, pola tekstowe wyróżnione kolorami, zróżnicowany rozmiar i typ czcionki, 

ułatwiają czytelnikowi szybkie przeszukiwanie przewodnika, wyławianie potrzebnych informacji, selekcjonowanie wiedzy. Przewodnik WENECJA to 200 stron fascynujących opisów miejsc wartych odwiedzenia, najciekawszych turystycznych atrakcji i ukrytych skarbów.     


Umieszczony na początku książki spis treści, pozwala dobrze zorientować się w konstrukcji przewodnika. Kolejne rozdziały to nazwy dzielnic Wenecji i przyporządkowane im najważniejsze zabytki. Nie tak łatwo być turystą w mieście labiryncie, w którym wszystko jest inne, odmienne, od tego jakie funkcjonuje we  włoskich miastach. Bardzo pomocny będzie  rozdział poświęcony informacjom  praktycznym, który objaśnia jak poruszać się po Wenecji, jak odczytywać numery domów. Nie zabrakło w przewodniku map z najważniejszymi punktami i planów  głównych obiektów. 


Przewodnik  wydawnictwa terramare to nowoczesny przewodnik  dla posiadaczy smartfonów z możliwością  skanowania kodu QR  dla odtworzenia mapy i szybkiego odnalezienia najbliższych atrakcji i drogi dotarcia do nich.  



Zaciekawiło mnie autorskie spojrzenia na Wenecję i czuję się zainspirowana przez Martę Lasotę  do kolejnej podróży do pięknej Wenecji.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz